Tijdelijke opdracht voor 24-32 uur in de week, starten rond 1 maart

Nationaal Park Hollandse Duinen is een recent opgerichte stichting die natuur, stad en zee met elkaar verbindt om de natuur te beschermen en bij te dragen aan een fijne leefomgeving. Het parkgebied omvat oude en jonge duinen, tussen Hoek van Holland en Hillegom, en van strand tot het Groene Hart. De compacte werkorganisatie, bestaande uit enkele medewerk(st)ers van Dunea, Staatsbosbeheer en de Provincie Zuid-Holland, streeft ernaar binnen twee jaar het eerste officiële Nationaal Park Nieuwe Stijl te zijn. Help jij mee?

Als communicatie- en marketing-coördinator van Nationaal Park Hollandse Duinen help je het Nationaal Park te ontwikkelen. Dit doe je door samen met partners in het gebied, zoals marketingorganisaties en IVN, de bekendheid en aantrekkingskracht van het park te vergroten. Je stemt af en werkt nauw samen met het communicatieteam bestaande uit 3 (strategische) communicatieadviseurs van de genoemde organisaties, het kernteam ( 4 personen) en met projectleiders. Je bent aanspreekpunt en onderhoudt dagelijks contacten met wie actief is voor het Nationaal Park.

De uitdagingen zijn:

  • Je stelt plannen op voor (project)communicatie en campagnes binnen de uitgezette strategie, bewaakt de doelstellingen en geeft sturing aan de uitvoering van de plannen en campagnes, bewaakt voortgang, uren en budget. Je weet hierdoor positieve publiciteit voor NPHD te genereren.
  • Je bent het aanspreekpunt voor communicatie- en marketingactiviteiten vanuit het Nationaal Park en je helpt het marketingnetwerk tot NPHD-waardig vrijetijdsaanbod te komen.
  • Je beoordeelt of initiatieven van NPHD-partners zoals gemeenten passen bij het merk.
  • Je organiseert uiteenlopende evenementen (voor bestuurders maar ook voor publiek) en zorgt voor NPHD-bijdrage aan evenementen van derden.
  • Je initieert, schrijft en verstuurt persberichten, (web)artikelen en nieuwsbrieven. Ook zorg je voor afhandeling van pers- en tekstverzoeken.
  • Je zorgt voor het actueel en aantrekkelijk houden van de website en beheert de social media-kanalen. Je monitort en rapporteert over de resultaten om ze vervolgens proactief om te zetten in doeltreffende adviezen en acties.
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd.

Wat vragen we van jou?

  • Een afgeronde HBO opleiding Communicatie
  • 5 jaar ervaring als communicatieprofessional
  • Ervaring met (gebieds)marketing is een pré
  • Je hebt gevoel voor verhoudingen voor het werken met verschillende typen organisaties, zoals terreinbeheerders en overheden maar ook met ondernemers (recreatie en horeca).
  • Je hebt een zelfstandige, proactieve werkhouding en je hebt zin om te pionieren
  • Je bent een liefhebber van stad, zee en natuur

Wat bieden wij?

Een aantrekkelijke en uitdagende klus en de kans om mee te werken aan de realisatie van een nieuw Nationaal Park in het drukste deel van Nederland.
Tijdelijke inhuur of detachering voor periode van half jaar met mogelijkheid tot verlenging tot maximaal 2 jaar.
Salarisindicatie tussen € 3.500 en € 4.300 (op basis fulltime), voorwaarden in overleg vast te stellen.
Je uitvalsbasis is een werkplek in het hoofdkantoor van Dunea in Zoetermeer, goed bereikbaar met zowel OV (trein, tram, bus) als de auto (A12). Deels thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.

Heb je belangstelling voor deze uitdaging?

Neem dan contact op met Georgette Leltz, mailto:g.leltz@dunea.nlof 06 10891339 of met Nicole van Veldhoven n.veldhoven@dunea.nl 088 3475747.

Uiterlijk 17 februari verwachten we je reactie met CV per email: info@nationaalparkhollandseduinen.nl